保育に関連した留学のメール相談受け付けています

カナダへ留学を果たし、幼児英語を習得したNAOの送る。幼児英語教育者のためのサイト

保育に関連した留学のメール相談受け付けています

カナダへ留学を果たし、幼児英語を習得したNAOの送る。幼児英語教育者のためのサイト

秋にピッタリな英語の歌・手遊びまとめ

”四季にあった歌や手遊び、絵本などおすすめのものがありましたら是非とも教えていただきたいです。”というご連絡を頂きました。
今回は秋をテーマに歌と手遊びを私がアップしたもの、そうでないものなど織り交ぜながらオススメをご紹介します。秋と言えば、ハロウィーン、Thanks Giving(収穫祭)など行事が盛りだくさんですね!

 

5 Little Pumpkins

5 little pumpkins sitting on a gate

the 1st one says "oh my, it's getting late"

the 2nd one says "there is wind in the air"

the 3rd one says "but I don't care"

the 4th one says "lets run and run and run"

the 5th one says "It's just for fun 

Ohhhh, went the wind and out went the lights,

5 little pumpkins rolled out of sight!

以前動画にもアップしたFive Little Pumpkinsですが、手遊びを加えて新しくアップさせました。

フェルトで歌っても、手遊びで歌っても、子供たちに人気の定番曲です。

動画後ろに映っているかぼちゃのフェルトも、プリントアウト、ラミネートですぐ使えるようにPDFファイルで載せておきますので、是非ご利用下さい。

私も保育士なのでわかるのですが、保育士さんにとって、作り物の時間は結構大変ですよね・・・

PDF Printable→ Five Little Pumpkins

 

Where is Pumpkin?

Where is pumpkin? Where is pumpkin? 

Here, I am. Here, I am.  

Hiding under a red leaf. Hiding under a red leaf.

Look and see. Look and see.

歌に合わせて楽しくゲームできそうです!”いないないばー”のゲームは赤ちゃんだけでなく幼児の興味もそそりますよね。

 

Grey Squirrel

Grey squirrel, grey squirrel swoosh your bushy tail.

Grey squirrel, grey squirrel swoosh your bushy tail.

Hold a nut between your toes. Wrinkle up your little nose.

Grey squirrel, grey squirrel swoosh your bushy tail.

リスになりきってお尻フリフリ、鼻をクンクンさせながら楽しく歌えそうですね!

 

Way up high in the apple tree

Way up high in the apple tree,

Two little apples winked at me.

I shook that tree as hard as I could,

Downn came the apples….

Mmmm, yummy!

Appleだけでなく、”木になる果物他に何がある?”と子供たちに尋ねながら、アレンジして歌って下さい!

 

Autumn Leaves Are Falling Down

Autumn leaves are falling down 

Falling down, Falling down

Autumn leaves are falling down 

Red, Yellow and Brown

画用紙などで作った、赤・黄色・茶色の葉っぱを子供たちに持たせて、それぞれの色のところで葉っぱを落としながら歌うと楽しく歌えると思います。

 

Five Little Turkeys

Five little turkeys chatting one gray day

The first one said “I think I’ll run away.”

The second one said “But Thanksgiving’s almost here!”

The third one said “That’s why she’s going, dear.”

The fourth one said “Why can’t we celebrate?”

The fifth one said “We’ll be eaten if we wait.”

“Oh no!” said the one; “Oh no!” said them all, And the five little turkeys ran away that fall.

この方の歌声、本当に素敵ですね。歌いながらの顔の表情も子供たちの興味を引きそうで真似したい部分がたくさんです!

 

秋にピッタリな英語のうたや手遊び如何でしたか?

ブログに載せて欲しいものなどあれば、是非コメントなどに残して下さいね。

 

過去の秋テーマの記事】

思いのほか大人気!かぼちゃのヘルシースナック!

楽しく自分の名前を練習しよう!かぼちゃアートアイディア!

ハロウィーン・かぼちゃテーマのScience/Mathアクティビティー集

秋!カナダのプリスクールでは何をしているの?

ひまわり・かぼちゃの種アート(Seed Art)

海外保育アート:ハロウィーンおばけ

子供たちの日常を形に残すためにカナダの保育士たちがしていること

 

コメントを残す





Facebookを使ってコメント